دفتر اسناد رسمی 989 تهران


دفتر اسناد رسمی 989 تهران

Main My profile designer
در باره ي ما

این وبلاگ جهت معرفی دفاتر اسناد رسمی ، وظایف ، اختیارات و کار کرد آنها بعنوان قدیمی ترین و ریشه دار ترین نهاد غیر دولتی ایران ایجاد شده و تلاشی کوچک است در راستای افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه ثبت معاملات و امورات مربوطه ثبتی و نیز طرح معضلات و مشکلات بی پایان دفاتر اسناد رسمی .
پيوند روزانه
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
الوقلیون
:: تمام پيوندها ::
جستجو در سايت
"لطفا از کلمات کليدي براي جستجو استفاده کنيد !!!


طراح قالب

Www.LoxBlog.Com
اول تعویض پلاک، بعد ثبت سند خودرو

اول تعویض پلاک، بعد ثبت سند خودرو

گروه اجتماعی: رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از ممنوعیت نقل و انتقال خودروها و موتورسیکلت‌ها به‌صورت قولنامه‌ای خبر داد و گفت: صدور سند نقل و انتقال وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی، پیش از مراجعه دارندگان آنها به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعویض پلاک ممنوع شد.

سرهنگ احمد رستمی در این‌باره به ایسنا گفت: طبق قوانین ثبتی، ثبت نقل و انتقال وسایل نقلیه در دفترخانه‌ها، اختیاری است.

این در حالی است که در زمستان سال89 مجلس شورای اسلامی قانونی مشابه تصویب کرد و در آن به جای کلمه «اختیاری»، کلمه اجباری را آورد.26دی 89 نمایندگان مجلس شورای اسلامی‎ ‎در جلسه‌ای علنی تصویب کردند که از آن پس، ثبت سند نقل و انتقال سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی و به‌صورت اجباری انجام شود.

این تصمیم با 142رأی موافق، 68رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر به تصویب رسید.بر این اساس، نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می‌شود و دارندگان وسایل نقلیه مکلف هستند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مرکز تعیین شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جرایم و دیون معوقه و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه کنند.

نمایندگان مجلس همچنین تصویب کردند که نیروی انتظامی می‌تواند با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکان استقرار دفاتر اسناد رسمی را به تعداد کافی در مراکز تعویض پلاک فراهم کند‎.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی چنان قانونی را تصویب کردند که از منظر حقوق، سند ثبتی در دفاتر اسناد رسمی برای اموال غیرمنقول صادر می‌شود نه برای اموال منقول مانند خودرو.

رستمی، رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا دیروز با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: براساس ماده29 این قانون، نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می‌شود و دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه کنند.

وی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی ماده29 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی تأکید کرد که ادارات راهنمایی و رانندگی و مراکز تعویض پلاک نیز مکلفند نسبت به بررسی و احراز اصالت وسیله نقلیه، هویت دارندگان وسیله نقلیه، اخذ گواهی دیون معوق، جریمه‌های رانندگی و تعویض پلاک به نام مالک جدید اقدام کنند. او با اشاره به اینکه دفاتر اسناد رسمی براساس این آیین‌نامه که به وزارتخانه‌های دادگستری و کشور ابلاغ شده است، مجاز به صدور سند نقل و انتقال وسیله نقلیه قبل از مراجعه دارندگان آن به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعویض پلاک نیستند، به شرایط نقل و انتقال وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: حضور مالک و خریدار یا نمایندگان قانونی آنها به همراه وسیله نقلیه در مراکز نقل و انتقال اجباری است.

در عین حال همراه‌داشتن اصل سند مالکیت سبز وسیله نقلیه که توسط پلیس راهور صادر شده است (در صورت مفقودشدن درج یک نوبت آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار)، اصل کارت شناسایی وسیله نقلیه (درصورت مفقود شدن اخذ تعهد از مالک یا نماینده قانونی وی)، اصل کارت ملی و شناسنامه فروشنده و خریدار، مدرک احراز محل سکونت، ارائه گواهی عدم‌خلاف وسیله نقلیه، اصل فیش پرداخت هزینه نقل و انتقال و بهای پلاک و اصل رسید پرداختی هزینه پست جهت ارسال کارت شناسایی وسیله نقلیه به نشانی مالک جدید نیز برای نقل و انتقال الزامی است.

به گفته او در مراکز نقل و انتقال امکان واریز وجوه فیش‌های صادره و خلافی خودرویی به‌صورت الکترونیک فراهم است.رستمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 258مرکز تعویض پلاک و دفتر خدمات خودرویی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد هفت‌مرکز در تهران واقع است.رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه روزانه حدود 12هزار مورد نقل و انتقال و تعویض پلاک در کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد حدود 25درصد در تهران صورت می‌گیرد.

منابع : روزنامه همشهری ، آیین نامه اجرایی ماده (29) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی

 

تصویر روزنامه همشهری مورخ 12 آذر 1391 را در ادامه مطلب مشاهده کنید 

برای بزرگنمایی تصویر ، بر روی عکس کلیک کنید

 

برای بزرگنمایی تصویر ، بر روی عکس کلیک کنید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط معینی راد | لينک ثابت | 22 دی 1391برچسب:,|


آخرين مطالب
تعرفه جدید حق‌التحرير دفاتر اسنادرسمي از مرداد 90
لیست دفاتر اسناد رسمی تهران
خط غلط ، معنی غلط ، املا غلط ، انشا غلط !
اطلاعیه دفتر فناوری اطلاعات کانون
آگهی انتخابات چهارمین دوره هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اسنادرسمی تهران
تصویب منشور اخلاقی وبلاگ نویسان حوزه سردفتری[دفاتر اسناد رسمی ایران]
راهنمای ثبت نام مودیان [ سردفتران و دفتریاران ] و تخصیص شماره اقتصادی جدید
طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی [نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی]
طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی به صورت عادی بررسی می شود
اول تعویض پلاک، بعد ثبت سند خودرو
بهای فروش وسائط نقلیه تولید داخل و وارداتی برای اجرا در سال 1392 و 2013
بازهم روزنامه همشهری ، باز هم پلیس راهور ، بازهم ...
کشمکش پلیس و سردفتران برای ثبت سند خودرو


موضوعات
پيوند وبلاگ

ردیاب جی پی اس ماشین ارم زوتی z300 جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفتر اسناد رسمی 989 تهران و آدرس mahzar989.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

آرشيو
دی 1391
نويسندگان
نويسنده وبلاگ :
معینی راد
آمار سايت
كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS
لوگوي دوستان
موزيک و کد جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 21206
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1